3 Ekim 2023 Salı

YENİ BİR KİTABA BAŞLADIM...


 


..
Yeni bir kitaba başladım,
Yeni ev, yeni masa, oda, koltuk, ayna
Sanki herşey gibi yeniydi telaşım.
Kurtulmak gibi bir çabaydı benimkisi,
Eski müziklere küstüm,
Maziye sırtımı döndüm.
Gitarımın tellerini,
Fotografların yerlerini değiştirdim
Bana aldığın herşeyi kolileyip,
Atmak için merdiven boşluğuna yerleştirdim.
Herşeyi bir çırpıda sildim
Kendimi yeni bir benle eşleştirdim.

Yeni bir kitaba başladım,
Kitap yeniydi satırları sendin,
Okuduğum her kelimedeki ahenktin
Zafer dedim çığlık çığlığa,
Ben mağlup geldim.
Herşey değişti ama
Bedenimdeki bendin,
Kemiklerime giydiğim tendin
Kalbimden ruhumdan her kovuşumda,
Sen dahada bir coşkulu geldin.
Ben sevmeyi bilmeyen işe yaramaz bir adamdım,
Aşk dedin, Sevda dedin,
Dirilir ölü duygular dedin.
Her dirilişimde
Bin kere can verdim.

Yeni bir kitaba başladım
İçimde ne kadar içgüdü varsa
Köpek gibi taşladım.
Ne kadar yeni olursa olsun herşey,
Eskiye öylesine esirdimki,
Tekrar tekrar anladım.
Değiştiriyorum dediğim herşeyde,
Yalnızca kendimi kandırdım.
Yeni bir kitap aldım,
Onuda rafa kaldırdım.

Yasin PAMUK

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

FAYDA GELMEZ İNAN ESKİ AŞKLARDAN

  Yok olduk mazinin kara deliğinde, Gözlerimizdeki İzler kayan yıldızlardan Kim kimi gömdü tarih dehlizlerine, Boşverdi gönlüm bütün hazlard...