13 Nisan 2023 Perşembe

BİR GİDİŞİN VARDI

Bir gidişin vardı, 
Sevdanın şah damarına sokulmuş bıçak gibi, 
Arkana dönüp bakmadan, 
Bir tek kelam etmeden, 
Bedenimden ruhumu, Dağlayarak çeken. 

Söylesene neye geç kalmıştık, 
Ya da ne içindi çok erken. 
Otursaydın şöyle karşıma, 
Adam yerine koysaydın, Olmadı, 
Müsvettesiymişim gibi davransaydın, 
Bir kez olsun benim gibi baksaydın. 
Zamanı durduğumuz çağlarda kalsaydın. 

İçim de sığ bir derinlik, 
Alışmaktan yana mı bu kabulleniş 
Yoksa kıştan mı kalbimdeki serinlik. 
Nice geçilmiş yolların ardındayım 
 Kimi gün sel, kimi gün tufan oldu 
Hep güneşe sevdalıydım, 

Her darbede içimde yeni bir çocuk doğdu 
Bazen kıvılcım gibi bir nefes, 
Bazen de bittim dediğim anda umut oldu.
 
Hiç sevmedim mutsuzluk durağını, 
Hüzün yarasını, anlamsızlığın kavgasını. 
Biz gülleri yeşertiriz derken, 
Çorak bıraktık gönül tarlasını. 

Gece hep aynı vakitlerde sarılıyor bana, 
Bir yalnızlığın ürpertisi dolaşıyor 
Bir de karanlığın gürültüsü oda da. 
O mutlu günlerden kalma fotograflar yanıyor, 
Senin yerine beni ısıtan sobada. 

Yasin Pamuk 
30.01.2023 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

FAYDA GELMEZ İNAN ESKİ AŞKLARDAN

  Yok olduk mazinin kara deliğinde, Gözlerimizdeki İzler kayan yıldızlardan Kim kimi gömdü tarih dehlizlerine, Boşverdi gönlüm bütün hazlard...